Tuesday, April 17, 2012

masak masakkk

macam yg dah dijangkakan bila balik rumah nie,
kalau x penganggur, haruslah jadi bibik terhormat.

dannn masak-masak tu kerja utama laa kan.

dalam 2 minggu lebih nie, dah macam-macam jugak 
laa yg aku dah kelentang-kelentung kat dapur.

hikhikhik nasib ibu aku berkerjaya, kalau tak, haruslah makan bebelan sebesar guni yg buat main lompat-lompat masa sukaneka -.-'

antara projek bibik yg berjaya : singgang ikan **eleh hebak lah kunun,
telur tumis merah, telur dadar special **wahhh gituuuikan masak kicap, ayam masak merah, ayam goreng halia, sup ayam, tomyam campur,
 sayur tumis, sup sayur. ehh banyak laa, sampai naik lupa. haha! :p

yg pasti sesimple yg boleh laa kan. janji sodappp.

tapi hari nie, tengahari tadi, ada hati pulak aku nak try masak lauk 
yg ekstrem. rasanya warga fb dah tauu. huhu :( gulai telur T_T

alaaaaaa x menjadik laaaaaaaa, sedih bibik :'(


pada zahirnya mungkin nampak kuning gulai tu mengancam hati,
tapi bila nak cedok je, sure berkecai hati yg berkobar-kobar nak makan  tadi tu -.-'

apa takk nya, telur dia semua hancurr T_T
ada sebijik je yg kuning dia bulat lawaa.
yg lain tu hampeh laa, bercampur gaul.

macam sehancur nya hati bibik yg masak nie -.-'

tu belum bab rasa lagi. haihhh.
nenek aku cakap apa tau??

'telur dah hancur.
banyak sangat kunyit.
kuah pun pekat sangat.'

-.-'

tapi melahap jugak lah aku, kalau x sape nak habiskan? HAHA

heiii, rasa dia xdelaa teruk sampai xboleh nak telan.
boleh-boleh jela, tapi jangan hidang kat mak mertua! :p
kenyang jugak perut den nie makan lauk yg x menjadik tu.
huahuahuaa!


'Ku cuba berkali-kali
Masih tak menjadi-jadi
Tapi ku tak patah hati
Tiap kali gagal aku cuba lagi
Aku cuba lagi aku cuba lagi
Hanya yang lemah kan lari
Jadi lelaki dan cuba lagi'

hamekkk. eh, lelaki?? 
yg penting, cuba lagi lelepas nie.
lelepas tu maksudnya banyak kali lepas la :p

macam yg kakak angkat aku cakap, xkan laa first trial 
terus perfect kan? practices make perfect! **semangat la kunun :p













No comments: