Monday, April 23, 2012

berpada-pada :)

hari ini dimulakan dgn muntahan bendalah yg
aku mentangkedarah semalam, tanpa ketahuan hala -.-'

sedih, orang lain mulakan hari dgn senyuman or
sengihan sebab nak jalankan plan jejimba :(
aku?
akur dgn ledakan reverse yg memeritkan anak tekak. ohsemm.
maaf dari lubuk hati paling dalam T_T

xkan aku nak letak gambar bendalah yg separa bercampur-baur dalam entry nie kan?
so entry nie xde gambar -.-'

ada paksaan untuk tidur selepas setiap ledakan, supaya reda.
dalam hati sedu-sedan habis, mohon Allah berikan kesakitan
sebab nak hapuskan dosa-dosa kecil yg diperlakukan.

bila dah rasa xde ledakan baru akan meletus lagi,
aku gagahkan diri menapak ke klinik. ohh drive.
sendiri. yaaa, drive sendirii. bawak plastik -.-'

doc yg penuh ilmu di dada dgn bangganya announce kan
'awak bukan food poisoning, sebab x cirit birit, tapi MASUK ANGIN'

flashback bermula.
masuk angin? masuk akal kah itu??
yg aku tahu memang aku xsuapkan nasi seharian suntuk,
tapi aku ada telan banyak jenis bendalah lain untuk gantian.
adakah perutku mengalami kejutan budaya sebab cerna makanan
selain daripada nasi??

hmm susah ada perut yg terbiasa cerna nasi namblas kali sehari nie.
**hiperbola sangat, duo kali sehari jak, tapi sepinggan kasi penuhh -.-'

'awak kalau nak diet pun jangan sampai xmakan, masuk angin 
macam nie lagi susah. baik beli nasi daripada bayar ubat klinik hari nie kan?'
**lebih kurang laa, kang aku x translate ke bahasa baku kang xpaham pulakk
desshhuumm, sentap hatii wuwuwuwuu.

mm, sobonar eih, ado lerr selit sikittt niat di hati nak diet.
tu yg duk coba coba menu makanan selain daripado nasi.
x sangko, monyosal pulak den bilo memikiurkannyee -.-'

lepas telan ubat tahan muntah yg doc sinis tadi bagi, sekali dgn ubat redakan 
pengeluaran asid dalam perut, lega la rasa mual ledakan tu, cuma masih rasa lemah-lemah :'(

 dgn terpaksa, hari nie makan jugak laa nasi walaupun selera sebab anak 
tekak pedih dek ke'reverse'san cecair berasid tiga kali pagi tadi :'(
ohh and online jugak pakai phone, main game sambil baring and 
gagahkan diri buat entry sebab rasa rugi kalau x update pengalaman 
yg pasti takkan terlupakan nie.



moral of the story :
kalau nak diet berpada-pada, jangan terlalu mendadak.
slow slow, jangan bagi badan terkejut, lain orang lain cara.
kalau sakit nanti, diri sendiri susah, orang lain x peduli pun :)










No comments: