Tuesday, June 21, 2011

money money moneyyy

ohh tetiba rase rindu nak update blog. lately nie,terus terang laa,xde idea sangat nak update pasal ape. life go on macam biase,bangun pagi g class, balik lunch,online fb,class lagi,homework,notes,dinner,online fb lagi ;p then gosok baju tuk esoknye. what a boring day rite?


yelah,xde duit. cube lau ad,habis je class pagi then terus g layan wayang ke,g shopping ke,wat eva la kan. masalah nye xde. nak makan pun kena pikir banyak kali,sadiss x?



so pada aku,MONEY REALLY REALLY CAN BUY US HAPPINESS. HAHA mesti ramai xsetuju,ciap cop aku nie materialistik lagi. aku xkisah,pendapat manusia laen-laen kan. bagi aku agak klise la cakap duit xbawak kebahagiaan. come on,nie zaman ape wey? semua need moneyy okayyy



okayy aku akan story morry dari sudut student laa ek. student yg duk hostel macam aku nie haa. life as a student bukan senang. lau parents cop duit,memang bahagia laa kan. kalau x? ini dah la pinjaman lambat masuk **suruh bayar cepatt je* and kite as anak,kadang-kadang nak mintak duet belanja dgn parents pun segan rite? takot menyusahkan. 

tapi lau xmintak alamatnye xmakan laa. paling2 jimat pun nasi bujang,rm2. habis tu,x ke batak nak makan nasi puteh dgn telur je hari2? muntah hijau nanti. nasi gorang mau la rm3++.  arrghh maggi siyesly jimat tapi sampai bile? xde duet camne nak makan weyy? bahagia ke lau xmakan??



dah tu mane nak pikir bayar manual? bayar handout yg sir/miss bagi? manual mau nak puluh2,dah xde yg harge belas2,maklum laa kolej dah naek standard =.=' yg nie boleh la tahan sebab mase mule2 masuk sem je nak kena pikir bayar2 manual smua kan. sebab tu aku sentuh pasal makan dulu ;p

 

emm,tu belom nak kena pikir bulan2 kena bayar duet hostel lagi. belajar 4 bulan 1 sem pun still kena bayar tuk 5 bulan. barangan letrik lagi. ggrrr

and life as a teenager pun nak jugak la kuar2,buat benda happening drpd t'peruk je dalam dorm kan? paling2 pun nak laa tengok wayang ke,shopping or at least pun window shopping,nak2 sekarang dah nak raye kan? so lau xde duet camne nak buat semua tu? alamatnye duduk la dorm je macam kerang busuk,orang cakap budak nerd,xde life. bahagia ke macam tu??



xpayah nak cakap money cant buy us happiness macam dalam lagu Price Tag laa. even nak g toilet pun kena bayar at least 20sen,am i rite? lau kat TS yela kott free je,tu pun ntah la free lagi ke x sekarang nie **nampak sangat dah lame xkuar* so apetah lagi benda laen?



tu belom lagi aku sentuh yg dalam BERSAMAMU tu. lagi sedih. duduk rumah yg xmacam rumah,sebab ape tu? sebab xde duet kan?? kalau ad,xde la masuk rancangan Bersamamu tu. menangis cerita pasal hidup yg daif,makan pun kais pagi makan pagi. malam xmakan. sebab ape semua tu?? mase tu still lagi nak cakap money cant buy happiness???


sekarang still nak cakap aku mata duitan? baek korang yg bukak minda korang :))



aku xde la nak pakse semua terima pendapat aku nie tapi pada aku orang yg banyak duit then cakap ''money cant buy happiness'' tu adalah orang yg xreti bersyukur. sounds like kasar gila kan? im so sorry,but as aku cakap mule2 tadi setiap orang ad pendapat masing-masing. cube tengok orang2 yg d bawah kite,x semua senang,dyeorang kena harungi hari2 dgn b'fikir mane nak cari duet. penat tau x?




p/s : i need money **macam pemintak sedekah je?*





2 comments:

zun said...

ty,adoyyy...sedey laa entry ni..huhu..sume gare2 duit,mase dpan pun x bape nak cerah kan..:)

izatymadiah ^0^ said...

itulah pasal..but no worries for now coz ptptn da masuk! **wink-wink