Thursday, October 13, 2011

bersama mereka di PLANETARIUM

good to have outdoor activities!

hari nie ibu aku dengan budak-budak sekolah dia buat lawatan pegi planetarium, dekat sangat lah tu dengan rumah aku. fyi, ibu aku kan english teacher sekolah rendah. and she asked me to join them :)

dapat kawan baru la babe!


such a nice person, and funny too.
miss Anna Littlehale from US.

dia nie ETA (english teacher assistant) kat sekolah ibu aku and ibu aku nie mentor dia. banyak laa stories yg aku dengar pasal dia before nie, baru hari nie je ada peluang jumpe. and memang dia dah lame sebenarnya nak jumpe dengan daughters mentor dia :)

baek, peramah, kelakar, sembang-sembang dengan dia nie boleh asah bakat terpendam aku laa, memang best. sejak kecik aku diajar speaking, but nak apply dalam real life **walaupun x sepandai mana** tapi macam kekok pulak. nanti orang cakap aku show off la ape laa kan. diaorang tu jeles kott sebab xde english education dari kecik macam aku kan. ohh, nanti aku ada MUET! nervous jugak, we'll see okayy

back to the planetarium story, tempat tu taklah interesting sangat bagi teenagers macam aku nie kan, but the vice versa goes to the children! diaorang sangat seronok dengan apa yg ada kat sana, and aku sangat terhibur tengok diaorang. ramai okayy, pening aku tengok :D





outdoor activities :)


bila dah masuk dalam, banyak benda yg menarik untuk budak-budak tu. riuh jadinya planetarium tu. yg aku nie pulak, suka dengan bahagian science!


HEE! I AM CARNIVORE. 
I EAT HUMAN'S LIVER EVERYDAY!
**konon laa**


dah sepagi sampai setengahari kat sana, miss Anna belanja rombongan budak-budak tu makan Big Apple's Donut, dengan aku aku sekali. time tu camera pulak dah habis bateri ==' well thank you :)

sempat pulak lepas tu aku temankan miss Anna belikan something untuk english teachers and budak-budak sekolah tu. dia tu cute giler okayy, grab benda-benda yg dia nampak pretty and colourful je.
"oh, look at this, this is pretty!"
"this one looks fun, so colourful!"
aku gelak je! HAHA

so i guess dah sampai the end sebab bile dah nak dekat time lunch tu diaorang pun balik sekolah diaorang. and aku pun lepas dah lunch dekat T'Cafe Food Court, balik laa ape lagi. such a wonderful memory i had today!


aku percaya aku diberi kebahagiaan ini selepas tabah dengan dugaan yg melanda. Tuhan akan berada bersama-sama orang yg benar :)







No comments: