Friday, March 30, 2012

saat-saat GENTING!

tajuk entry kunun nak mencabutkan
ulu jantung kalian. HAHA :p

nie bukan entry pasal saat-saat genting
nak terberanak ke hape, just nak share
story wa naik Genting semalam. tu je.
hikhikhik ;p

semalam on the way nak balik Teghanu,
parents aku ni tetiba angin selat mana ntah,
tup tup cakap 'jom yang, singgah Genting jap'

aku yg xpernah naik sana haruslah heksited!
dah terbayang dah roler coaster yg mampu menggugat nyawa 
segala bagai tu. haha. kunun berani mati laa nak main.

sekali ibu cakap 'kita gi jenjalan pahtu naek cable car jee'
berkecai bagai kaca angan-angan kuh tadi. wuwuwu.

first port, Strawberry Leisure Farm.
terasa macam dekat Cameron pulak.


cantik tempatnya. sejuk la konon kononn.
xdela sejuk mana, xkeluar asap kot molot punnn.



adek aku yg demam nie pun selambekk je.


xsampai pun nak petik, cakap self-pick farm.
mencikk! penipu besau! sakit pulak hati kitee nie kann!


nie comel, rasa macam nak bawak balik 1 set letak kat umah :p


then, Genting Skyway.
comel bendalah gondola nie.


first view lepas gondola tu gerak.
makk aihh, gayat toksah cakap.
ibarat menggadai nyawa.


muka 5 minit pertama. gayat.


10 minit kemudian. huahuahua.

nie namanya sebab bosan, terus xde makna gayat tu kann.
mana taknya, view nya hape je, pepokok menhijau melambai.
masalahnya aku nie xcukup seni, mana nak menghayati tu semua.

tapi kan aritu masa belajar diversity Biology,
selalu wondering, kejadahnya haku kena ngapal 
nama phylum, species, genus pepokok tu semua kan.
sekarang dah tahu ada laa jugak gunanya belajar tu semua. 
boleh ler cherita kat parents yg tu nama apa yg nie nama apa.
errk?? -.-''



untuk x menghampakan sangat harapan den nak main roler coaster
 jadah tu semua, kitaorang masuk ler gi tengok mainan apa yg best.

apa lagi, aku menjadi crowd yg berteriak xtentu hala.
hati orang lain yg kecut, aku yg kat bawah menjerit sekali.
cuba kalau aku naik, harus 1 Genting dengar jeritan batinku :p


view dari atas.

sebelum balik, beli segala mak nenek asam.
strawberry kering palingg best! I loiikkee :)





No comments: