Sunday, November 13, 2011

me & family VACATION !! :))

10/11/2011
Kemaman, Terengganu
first pitstop, Pantai Kemasik, sebab ibu ada kursus dekat dekat situ.
as always, beach never fail to amuse me, soo great!


sementara tunggu ibu habis kursus, kitaorang 3 beranak round round bandar Chukai then lepak A&W, x habis habis makann! HAHA



nothing special here, jalan jalan cuci mata and lepak lepak je sementara tunggu hari esoknya.


11/11/2011
Kuantan, Pahang!
bertolak pagi then about tengahari sampai. check in Luxury Hotel, lepas tu jenjalan laa apa lagi hee. East Coast Mall, Berjaya Megamall, Kuantan Parade, semua lah kitaorang tawaf. macam nak tercabut kaki den! 

yg special nya lagi, masa dinner tu kitaorang pekena satay dekat 
Terminal Zul Satay, bapak bestttt satay dia! besar besar pulak tuu, 
seriously puas makan.


balik hotel je terus landing landing then hanyut ke mana ntah, gilaa lena tido dengan katil empuk, aircond lagii, perghh haha!


12/11/2011
hari kemuncak, Bukit Gambang Water Park!
gilaa excited sebelum pukul 10 pagi dah tercangak depan pintu masuk :p



ramai sangat orang, dengan family ada, rombongan sekolah pun ada, penuh. dah salin baju tu aku terus laa gi maen, sebab takut nanti makin ramai kang xsempat pulak nak maen.

semua aku balun, mula mula dengan 1 family, naek family raft ride. lepas tu crystal slide dengan galaxy slide. then parents aku surrender, aku dengan adek aku x serik serik lagi haha. kitaorang maen pulak canopy slide dengan 6 lane racer. rehat jap then maen sekali lagi semua tu, lengkap 2 round!

sumpah best, semua macam bajet meragut jantung, hati dan limpa laa. dalam banyak banyak aku suka family raft ride dengan galaxy slide, 6 lane racer pulak paling aku xsuka sebab terjun meniarap, gerun woo hahaa. tapi penat jugak laa nak naek tangga semua permainan tu, semput, mau kecik paha aku jap!

dah turun tu pegi la coco beach, nampak macam best je an, aku laa yg ye ye ajak adek aku. sekali makin lama makin dalam, hampir hampir jugak la nak hanyut jauh! nasib ada orang baek hati tarikkan pelampung duo kitaorang pegi kat kawasan cetek balik! adek aku dah marah marah. serik jap :p

dalam pukul 2 camtu, hujan turun tapi kitaorang maen lagi, haha. tapi santai santai je atas pelampung duo, lalu wave lagoon kot nama dia. kitaorang duduk je atas pelampung tu, then ombak besar tolak sampai hujung, bestttt. 

first time aku langsung x hirau makan, sedar sedar dah 3 lebih, kitaorang pun siap-siap balik. dalam kereta mula laa makan jajan x ingat dunia sebab kebulur x lunch :p




best sangat vacation kali nie, enjoy gilaa! camera dah ke mana, handphone pun campak ke mana, sangat bahagia luangkan masa dengan family ^^


lagi laaa rasa xnak balik kolej, dah la minggu depan start cuti sekolah, diaorang dah plan nak bervacation lagii huhu nak ikottt!







No comments: